Coursework by Specialization

In the International Master of Science in Management, each specialization is comprised of the Core Management Courses, International Courses, and Specialization electives.  It is possible to take courses from other specializations as free elective courses.

Know more

Other Features of the Program

Apart from the Coursework described above, there will also be other mandatory features, such as Career Accelerator Lab, LERNE, Professional Experience and Study Trips. Please find more information about it below.
Career Accelerator Lab ajuda-o a preparar-se para o próximo nível da sua carreira com desafios empresariais, simuladores de recrutamento, conselheiros pessoais de carreira, e acesso a oportunidades de estágio. Mergulhe em workshops altamente interativos, concebidos para melhorar as suas competências nucleares como profissional do futuro.
Laboratory for Experimental Research in Economics and Management (LERNE) é um dos centros de inovação e investigação da escola.  Os estudantes de mestrado contribuem para a criação de conhecimento na CATÓLICA-LISBOA através da participação nas atividades e estudos comportamentais do centro sobre os processos de decisão dos gestores e consumidores.  Esta contribuição intelectual faz parte do plano de estudo dos Programas de Mestrado.

A experiência profissional, tal como um estágio empresarial que não conceda créditos com uma duração mínima de 6 semanas, é obrigatória para completar este programa. Experiências profissionais anteriores concluídas após 1 de Junho de 2022 poderão ser utilizadas para cumprir este requisito (sujeito a validação pelo Careers & Talent Office).

Beyond the Classroom

As a member of the Masters community in CATÓLICA-LISBON, you will immerse yourself in many activities of our school.  Choose to develop your skills in Global Innovation Challenge, participate in events of the Knowledge Centers, or engage with other talented colleagues in Student Professional Clubs and Associations.