Technological, Ruling, Government and Market revolutions are transforming the reality of the pharmaceutical and biotechnological companies. Additionally, the changes in the habits and behaviors of consumers and prescribers require a deep knowledge on how to manage in the current context of the industry.
This program is intended to give professionals in the Pharmaceutical Industry an integrated view of management, focusing mainly on its current key areas, in order to become more competitive, improve returns and anticipate trends.
- (-) Remove Management filter Management
- (-) Remove Innovation filter Innovation
- (-) Remove Tech Disruption filter Tech Disruption
- (-) Remove Sales filter Sales
- Strategy Apply Strategy filter
- Sustainability Apply Sustainability filter
- Digital Apply Digital filter
- Data & Privacy Apply Data & Privacy filter
- Marketing Apply Marketing filter
- Leadership Apply Leadership filter
- Soft skills Apply Soft skills filter
- Human Resources Apply Human Resources filter
- Finance Apply Finance filter
- Industry Specific Programs Apply Industry Specific Programs filter
- Healthcare Management Apply Healthcare Management filter
In this program, you will work in a team to build your innovation capabilities, to create a positive impact in your company and in society. You will learn how to design the organization for excelling at exploration of new growth options while maintaining the ability to exploit the existing business.
A Customer Experience (CX) está na base do sucesso que as empresas de referência têm junto dos seus clientes. O mapeamento que fazem das suas jornadas e a compreensão que desenvolvem sobre a sua realidade, assegura-lhes uma invejável capacidade para desenvolver soluções que conquistam a preferência de novos clientes, a lealdade dos clientes atuais e a felicidade dos seus colaboradores.
O que motiva o foco destas empresas na Customer Experience?
The “CyberSecurity for Businesses” program was developed in a partnership between CATÓLICA-LISBON and TÉCNICO+. Its goal is to promote a perspective regarding the current risks associated with Information Technologies and Management practices, which intend to protect organizations. The program aims to address the technological and human components of information systems, with a special focus on their vulnerabilities.
O curso de Formação de Executivos em Gestão e Museologia é uma iniciativa da Universidade Católica, organizada em parceria institucional com a APOM.
Project Management plays a key role today in new management methods, allowing results and complex processes to be controlled according to specific objectives. The development of Project Management accompanies the growth in the complexity of goods and services supplied by organizations.
This backdrop is particularly relevant in the corporate world, but also applies to public administration and non-profit organizations.
Os Executive Masters da CATÓLICA-LISBON têm-se revelado de enorme êxito por constituírem uma formação de excelência em Gestão, aliada a uma especialização, sendo lecionados por um corpo docente que alia fortes valências académicas a uma grande ligação à realidade empresarial.
Concluído o Executive Master in Strategic Marketing, para além das capacidades específicas de criação de valor, estará dotados das seguintes competências:
Integrado no Mestrado em Gestão Aplicada, o Executive Master in Leadership Development tem como principal objetivo dotar os seus Participantes de uma formação state-of-the-art em gestão geral a par de uma especialização avançada em Liderança, seguindo uma lógica integrada de criação de valor. Possui uma estrutura programática ímpar que integra a perspetiva geral da gestão com os conceitos, modelos e práticas da área de Leadership.
Integrado no Mestrado em Gestão Aplicada, o Executive Master in Finance and Control tem como principal objetivo dotar os seus Participantes de uma formação state-of-the-art em gestão geral a par de uma especialização avançada em Finance and Control, seguindo uma lógica integrada de criação de valor.
Neste sentido, no final do programa, para além das capacidades específicas de criação de valor, os alunos estarão dotados das seguintes competências junto de indivíduos, equipas e organizações:
A promoção de um modelo de desenvolvimento sustentável é hoje um imperativo a nível mundial e um condição necessária para a competitividade das empresas, devendo acontecer em forte inter-ligação entre os diferentes setores, mobilizando as competências e trabalho dos inovadores sociais.
O setor elétrico português e brasileiro possuem particularidades nas esferas regulatórias e institucionais nas atividades de geração, transmissão, distribuição e comercialização. Isso exige que os gestores deste sector enfrentem desafios muito especificos na procura de melhores resultados, eficiência e oportunidades.
The Management and Leadership for Ecclesial Leaders program is a joint initiative of the Rectory of the Universidade Católica Portuguesa and the Católica Lisbon School of Business and Economics and aims to develop management and leadership practices in the organisations under the responsibility of the catholic church.
The “BlockChain and SmartContracts” program was developed through a partnership between CATÓLICA-LISBON and TÉCNICO+, with the goal to promote a deep, complete, and most of all applied perspective of these subjects. This 21 hour long program is divided into two parts, one for each school’s expertise.
The evolution and introduction of new technologies are rapidly changing the way we communicate and make business. These new tools impose a change in the Marketing paradigm. Consumers are becoming more prepared and aware of new media channels and social networks. In addition, consumers play an intervening role with regard to what is said about a company, brands, or products.
Marketing is not the art of finding clever ways to dispose of what you make. It is the art of creating genuine customer value – Philip Kotler
O Executive Master in Digital Innovation tem como principal objetivo dotar os seus Participantes de uma formação state-of-the-art em gestão geral a par de uma especialização avançada em Digital Innovation, seguindo uma lógica integrada de criação de valor. Possui uma estrutura programática ímpar que integra a perspetiva geral da gestão com os conceitos, modelos e práticas da área de inovação digital.
A NECESSIDADE DE UM PROGRAMA TRANSFORMACIONAL DE LIDERANÇA E SUSTENTABILIDADE
Sem sustentabilidade económica, dificilmente haverá preocupações sociais e ambientais, o que é também cada vez mais verdade é que sem essas preocupações sociais e ambientais dificilmente haverá sustentabilidade económica.
Não há outra estratégia capaz de assegurar a sobrevivência empresarial a curto e longo prazo.
UMA PARCERIA DE REFERÊNCIA