Technological, Ruling, Government and Market revolutions are transforming the reality of the pharmaceutical and biotechnological companies. Additionally, the changes in the habits and behaviors of consumers and prescribers require a deep knowledge on how to manage in the current context of the industry.
This program is intended to give professionals in the Pharmaceutical Industry an integrated view of management, focusing mainly on its current key areas, in order to become more competitive, improve returns and anticipate trends.
- (-) Remove Management filter Management
- (-) Remove Sales filter Sales
- (-) Remove Finance filter Finance
- Strategy Apply Strategy filter
- Sustainability Apply Sustainability filter
- Innovation Apply Innovation filter
- Digital Apply Digital filter
- Tech Disruption Apply Tech Disruption filter
- Data & Privacy Apply Data & Privacy filter
- Marketing Apply Marketing filter
- Leadership Apply Leadership filter
- Soft skills Apply Soft skills filter
- Human Resources Apply Human Resources filter
- Industry Specific Programs Apply Industry Specific Programs filter
- Healthcare Management Apply Healthcare Management filter
UNDERSTAND THE WORLD OF FINANCE, REINFORCE YOUR COMPETENCES AND VALUE THE QUALITY OF YOUR DECISIONS.
The Accounting and Finance Program is aimed at Executives who make decisions with financial impact and Managers with responsibility for creating value in non-financial areas such as Marketing, Operations, Human Resources, Production and others.
The “CyberSecurity for Businesses” program was developed in a partnership between CATÓLICA-LISBON and TÉCNICO+. Its goal is to promote a perspective regarding the current risks associated with Information Technologies and Management practices, which intend to protect organizations. The program aims to address the technological and human components of information systems, with a special focus on their vulnerabilities.
This program, entirely directed toward international taxation in an essentially practical perspective, results from a partnership between Católica-Lisbon and Associação Fiscal Portuguesa (AFP), which is the representative in Portugal of International Fiscal Association and Instituto Latino-Americano de Derecho Tributário.
O curso de Formação de Executivos em Gestão e Museologia é uma iniciativa da Universidade Católica, organizada em parceria institucional com a APOM.
Project Management plays a key role today in new management methods, allowing results and complex processes to be controlled according to specific objectives. The development of Project Management accompanies the growth in the complexity of goods and services supplied by organizations.
This backdrop is particularly relevant in the corporate world, but also applies to public administration and non-profit organizations.
Os Executive Masters da CATÓLICA-LISBON têm-se revelado de enorme êxito por constituírem uma formação de excelência em Gestão, aliada a uma especialização, sendo lecionados por um corpo docente que alia fortes valências académicas a uma grande ligação à realidade empresarial.
Concluído o Executive Master in Strategic Marketing, para além das capacidades específicas de criação de valor, estará dotados das seguintes competências:
Integrado no Mestrado em Gestão Aplicada, o Executive Master in Leadership Development tem como principal objetivo dotar os seus Participantes de uma formação state-of-the-art em gestão geral a par de uma especialização avançada em Liderança, seguindo uma lógica integrada de criação de valor. Possui uma estrutura programática ímpar que integra a perspetiva geral da gestão com os conceitos, modelos e práticas da área de Leadership.
Integrado no Mestrado em Gestão Aplicada, o Executive Master in Finance and Control tem como principal objetivo dotar os seus Participantes de uma formação state-of-the-art em gestão geral a par de uma especialização avançada em Finance and Control, seguindo uma lógica integrada de criação de valor.
Neste sentido, no final do programa, para além das capacidades específicas de criação de valor, os alunos estarão dotados das seguintes competências junto de indivíduos, equipas e organizações:
A promoção de um modelo de desenvolvimento sustentável é hoje um imperativo a nível mundial e um condição necessária para a competitividade das empresas, devendo acontecer em forte inter-ligação entre os diferentes setores, mobilizando as competências e trabalho dos inovadores sociais.
O setor elétrico português e brasileiro possuem particularidades nas esferas regulatórias e institucionais nas atividades de geração, transmissão, distribuição e comercialização. Isso exige que os gestores deste sector enfrentem desafios muito especificos na procura de melhores resultados, eficiência e oportunidades.
The Management and Leadership for Ecclesial Leaders program is a joint initiative of the Rectory of the Universidade Católica Portuguesa and the Católica Lisbon School of Business and Economics and aims to develop management and leadership practices in the organisations under the responsibility of the catholic church.
The evolution and introduction of new technologies are rapidly changing the way we communicate and make business. These new tools impose a change in the Marketing paradigm. Consumers are becoming more prepared and aware of new media channels and social networks. In addition, consumers play an intervening role with regard to what is said about a company, brands, or products.
Marketing is not the art of finding clever ways to dispose of what you make. It is the art of creating genuine customer value – Philip Kotler
O Executive Master in Digital Innovation tem como principal objetivo dotar os seus Participantes de uma formação state-of-the-art em gestão geral a par de uma especialização avançada em Digital Innovation, seguindo uma lógica integrada de criação de valor. Possui uma estrutura programática ímpar que integra a perspetiva geral da gestão com os conceitos, modelos e práticas da área de inovação digital.
The aim of the program is to ensure that participants will be able to monitor and model finance after the sessions.
The International Wine Business Program aims to give a solid training in management and business topics about the wine industry.
The program is lectured by professors from renowned universities in enology and viticulture training, to give participants insights on real world solutions for wine producers, managers and marketeers.
In partnership with: