In this program, you will work in a team to build your innovation capabilities, to create a positive impact in your company and in society. You will learn how to design the organization for excelling at exploration of new growth options while maintaining the ability to exploit the existing business.
- (-) Remove Strategy filter Strategy
- (-) Remove Innovation filter Innovation
- (-) Remove Industry Specific Programs filter Industry Specific Programs
- Management Apply Management filter
- Sustainability Apply Sustainability filter
- Digital Apply Digital filter
- Tech Disruption Apply Tech Disruption filter
- Data & Privacy Apply Data & Privacy filter
- Marketing Apply Marketing filter
- Sales Apply Sales filter
- Leadership Apply Leadership filter
- Soft skills Apply Soft skills filter
- Human Resources Apply Human Resources filter
- Finance Apply Finance filter
- Healthcare Management Apply Healthcare Management filter
A Customer Experience (CX) está na base do sucesso que as empresas de referência têm junto dos seus clientes. O mapeamento que fazem das suas jornadas e a compreensão que desenvolvem sobre a sua realidade, assegura-lhes uma invejável capacidade para desenvolver soluções que conquistam a preferência de novos clientes, a lealdade dos clientes atuais e a felicidade dos seus colaboradores.
O que motiva o foco destas empresas na Customer Experience?
“Da exportação à internacionalização” é um programa para empresas portuguesas com elevado potencial de crescimento, que querem acelerar o processo de internacionalização de forma sustentável.
Aborda questões de literacia geopolítica e cultural; sistematiza os fundamentais da internacionalização sustentável à luz do atual contexto macroeconómico e da alteração dos padrões de globalização; promove core skills para a liderança com pensamento sistémico.
Os participantes que frequentarem o nível I (30 horas) ganham o estatuto de membro-aderente da Academia CEO Future Ready.
O curso de Formação de Executivos em Gestão e Museologia é uma iniciativa da Universidade Católica, organizada em parceria institucional com a APOM.
Os Executive Masters da CATÓLICA-LISBON têm-se revelado de enorme êxito por constituírem uma formação de excelência em Gestão, aliada a uma especialização, sendo lecionados por um corpo docente que alia fortes valências académicas a uma grande ligação à realidade empresarial.
Concluído o Executive Master in Strategic Marketing, para além das capacidades específicas de criação de valor, estará dotados das seguintes competências:
A promoção de um modelo de desenvolvimento sustentável é hoje um imperativo a nível mundial e um condição necessária para a competitividade das empresas, devendo acontecer em forte inter-ligação entre os diferentes setores, mobilizando as competências e trabalho dos inovadores sociais.
O setor elétrico português e brasileiro possuem particularidades nas esferas regulatórias e institucionais nas atividades de geração, transmissão, distribuição e comercialização. Isso exige que os gestores deste sector enfrentem desafios muito especificos na procura de melhores resultados, eficiência e oportunidades.
The Management and Leadership for Ecclesial Leaders program is a joint initiative of the Rectory of the Universidade Católica Portuguesa and the Católica Lisbon School of Business and Economics and aims to develop management and leadership practices in the organisations under the responsibility of the catholic church.
The “BlockChain and SmartContracts” program was developed through a partnership between CATÓLICA-LISBON and TÉCNICO+, with the goal to promote a deep, complete, and most of all applied perspective of these subjects. This 21 hour long program is divided into two parts, one for each school’s expertise.
O Executive Master in Digital Innovation tem como principal objetivo dotar os seus Participantes de uma formação state-of-the-art em gestão geral a par de uma especialização avançada em Digital Innovation, seguindo uma lógica integrada de criação de valor. Possui uma estrutura programática ímpar que integra a perspetiva geral da gestão com os conceitos, modelos e práticas da área de inovação digital.
A NECESSIDADE DE UM PROGRAMA TRANSFORMACIONAL DE LIDERANÇA E SUSTENTABILIDADE
Sem sustentabilidade económica, dificilmente haverá preocupações sociais e ambientais, o que é também cada vez mais verdade é que sem essas preocupações sociais e ambientais dificilmente haverá sustentabilidade económica.
Não há outra estratégia capaz de assegurar a sobrevivência empresarial a curto e longo prazo.
UMA PARCERIA DE REFERÊNCIA
The International Wine Business Program aims to give a solid training in management and business topics about the wine industry.
The program is lectured by professors from renowned universities in enology and viticulture training, to give participants insights on real world solutions for wine producers, managers and marketeers.
In partnership with:
Design Thinking is a methodology of innovation generation, human-centered and especially suitable for complex situations or with high levels of uncertainty. It includes structured, unconventional practices and unprecedented levels of adoption, because of the impact it has on business and people.
Along with this expertise it is becoming equally necessary the ability to innovate through new creative approaches in order to improve patients results, access to healthcare and cost management strategies.
O programa Digital Product Management foi concebido conjuntamente entre a CATÓLICA-LISBON e a Productized. Através de uma metodologia experiencial e com uma abordagem centrada no utilizador final, este programa vai fornecer ferramentas que permitirão aos Product Managers gerir e resolver casos reais de Product Management até ao lançamento do produto. Culmina com a participação na Productized Conference, onde contactarão com os melhores profissionais desta área.
GE is a program that aims to provide an in-depth and actionable knowledge about the most advanced theories on value creation in changing environments.
Value creation is a central objective in management. Such an objective is a challenging one in a world of ongoing changes (e.g., in customer preferences, technological possibilities, regulation or social trends).
This program, applied to product and luxury services management, constitutes a pioneering decision in Portugal which responds to the needs of those who intend to add more value to their brands and projects in the different sectors of activity in which they operate.
Tourism is one of the major economic activities on a global scale. Portugal is on the top 20 with the most competitive tourist destinations in the world, and it is in this area that the country holds the main export economic activity. Sustainability, competitiveness, effectiveness and efficiency of companies and tourism organizations depend, largely, on the qualifications and competences of its human resources.
The Advanced Management Program for Executives has trained several generations of leaders over the last 75 editions, is the result of the cutting-edge investigation at CATÓLICA-LISBON, and is an intense, unique, and immersive experience for leaders in Portugal.
Its objective is to ensure that participants receive solid management training from exceptional teaching staff who provide them with the tools and "vocation" to manage their organizations in an increasingly complex and fast-paced environment.
The current situation of pandemic forced the public and private organizations to transit for digital form, in order to be able to answer all the demands of thousands of people and entities which had successive confinements. A lot of companies are aware that if they don’t adapt right now to this new concept, they most likely won’t survive.