Gestão do Luxo: Onde Inovação Encontra Excelência

O Programa de Gestão do Luxo constitui uma aposta pioneira em Portugal na resposta às necessidades de todos aqueles que pretendem incorporar mais valor às marcas e aos projetos que dirigem, nos diversos setores de atividade em que se inserem.

O Programa propõe uma visão abrangente do universo do luxo, numa reflexão sobre os seus desafios, sobre a essência dos seus fundamentos, sobre a idiossincrasia do comportamento dos seus consumidores e sobre as particularidades da sua gestão, quer ao nível do processo criativo e de inovação, da comunicação, do preço, da distribuição e do retalho, entre outros.  Uma gestão que tem tanto de complexa como de apaixonante.

Propõe ainda o estudo dos principais setores de atividade que compõem o heterogéneo mercado do luxo, revelando as suas estratégias, ilustradas e enriquecidas com case studies ou best practices, apresentados por qualificados e reconhecidos profissionais do mercado.

Para além das edições realizadas na CATÓLICA-LISBON, o programa tem também uma edição agendada para a cidade do Porto, podendo consultar o site da Católica Porto Business School para mais informações sobre a mesma.

 

It includes

These sessions are sector studies based in visits to luxury brands/companies. The guest speakers are professionals from the luxury sector visiting CATÓLICA-LISBON in order to share their experience.

 

These sessions aim to know projects and portuguese success cases in the luxury area. It is also a privileged space of discussion and networking.

During a weekend in a relaxed and creative environment, participants will have the opportunity to enjoy various luxury initiatives including visits to the scenes of this very particular universe where the magic happens. They will also have the privilege of establishing, again, direct contact with the protagonists of this universe, a journey filled with moments of knowledge, fun and networking.

What our Alumni say

Program Structure

Discover the learning modules and unlock your full potential.

keyboard_arrow_up Concept, Fundamentals & Specificities Of Luxury - I & II
format

In-Person

duration

4h

faculty
keyboard_arrow_up Communication In Digital
format

In-Person

duration

4h

faculty
Pedro Lobo
keyboard_arrow_up Creativity, Design & Innovation
format

In-Person

duration

3h

faculty
keyboard_arrow_up Retail Management
format

In-Person

duration

4h

faculty
keyboard_arrow_up Sectorial Study | Haute Perfumery Workshop
format

In-Person

duration

2h30

faculty
keyboard_arrow_up Visit To Maison Dior
format

In-Person

duration

1h30

faculty
keyboard_arrow_up Networking Lunch - JNcQUOI Asia
format

In-Person

duration

1h30

faculty
keyboard_arrow_up Sectorial Study | Luxury Fashion
format

In-Person

duration

3h30

faculty

Maria Pimentel

keyboard_arrow_up Communication In Luxury
format

In-Person

duration

3h

faculty
keyboard_arrow_up Affluent Client
format

In-Person

duration

3h

faculty
keyboard_arrow_up Brand Creation
format

In-Person

duration

3h

faculty
keyboard_arrow_up Customer Experience
format

In-Person

duration

4h

faculty
keyboard_arrow_up Customer Service
format

In-Person

duration

3h

faculty
keyboard_arrow_up Luxury Market
format

In-Person

duration

2h

faculty
keyboard_arrow_up Master Class | Private Aviation
format

In-Person

duration

3h

faculty
keyboard_arrow_up Luxury Weekend*
format

In-Person | Held Off-Campus From CATÓLICA-LISBON Premises

duration

16h

faculty
keyboard_arrow_up The Price Of Exclusivity
format

In-Person

duration

3h

faculty
keyboard_arrow_up Sectorial Study
format

In-Person

duration

3h

faculty

Guest Speaker

Program Director

Want to know more?

Contact the program manager: