Skip to main content

10 anos. 10 Testemunhos.
 

 

“Parabéns à CATOLICA-LISBON por ter avançado em Portugal com um programa sobre um universo que continua a crescer em contraciclo, contrariando todas as “crises”. Um programa especialmente bem coordenado, pragmático e que aborda as várias temáticas do luxo com exemplos práticos, visitas e experiências mais sensoriais. Convidados de grande qualidade trouxeram-nos testemunhos e experiências importantes. Aconselho vivamente este programa.”

Nuno Torres, CEO, Anselmo 1910

 

“O Programa de Gestão do Luxo, foi decisivo na orientação da minha carreira: abriram-se portas, fiz novos contactos, limei arestas e, acima de tudo, a palavra Excelência passou a dominar os meus dias.”

Joana Marcelino, Arquiteta e Fundadora da Joana Marcelino Studio

 

“Tive o privilégio de fazer parte do programa de Gestão de Luxo, que não só aprofundou os meus conhecimentos, como contribuiu para repensar a visão estratégica da minha empresa, hoje com resultados muito positivos, em grande parte, fruto deste percurso”

Inês Carrilho de Almeida, Founder & CEO da Type

 

“Uma experiência muito enriquecedora, na qual não só tive a oportunidade de aprender sobre os negócios de luxo como também construí relações pessoais e profissionais que até hoje perduram. “

Sofia Hoffmann, Business Development Manager EU na Parry Nutraceuticals

 

“A Universidade Católica foi pioneira na organização de um curso que dá uma excelente perspetiva sobre um mercado em expansão. O que é o luxo, como se vive, como se sente? ... Uma realidade por vezes subjetiva, analisada num programa oportuno e interessante que aborda um mercado com características muito particulares e em crescimento. Uma realidade abordada de forma muito profissional, onde o conhecimento partilhado entre professores e alunos foi muito enriquecedor. As visitas e as apresentações de marcas de luxo foram muito motivadoras e ajudaram a uma melhor perceção das subtileza deste mercado."

Maria João Bahia, Designer de Jóias

 

“Este programa dá-nos poderosos insights e ferramentas numa indústria muito específica mas que poderão e deverão ser referências em todos os mercados, de forma a aumentar as propostas de valor. Para além do que aprendemos, conhecemos pessoas muito interessantes de diversas áreas de formação e profissionais, que estão no curso com muita paixão e entusiasmo, o que por si só é uma experiência muito enriquecedora.”

Nuno Cardoso, Co-Founder and Creative Director, The Board

 

“Participar no programa de gestão do Luxo foi uma experiência extremamente enriquecedora. A abordagem dos temas é feita de uma forma profissional e motivadora pelos professores e oradores convidado, complementada pelas visitas proporcionadas a empresas do setor do luxo, que dão nos uma visão mais concreta de todos os detalhes necessários para desenvolver uma marca de excelência.”

António Sardinha, Brand Ambassador / Boca do Lobo, Grupo Covet House

 

“O Programa Executivo de Gestão do Luxo foi uma experiência ímpar no meu percurso. Desde os conteúdos, aos formadores, das experiências aos participantes, foram semanas de verdadeira imersão na realidade do luxo nacional e internacional. Uma oportunidade indescritível. Parabéns por estes 10 anos. Que venha mais uma década recheada de experiências e de conhecimento e que esta família que construímos dentro de cada edição continue a crescer e a prosperar”.

Cláudia Pinto, APICCAPS

 

"O programa de Gestão do Luxo foi altamente dinâmico e envolvente. Rodeados das melhores referências do segmento, enriquecemos tanto pessoal como profissionalmente, através de uma abordagem muito abrangente, mas ao mesmo tempo concreta, sobre o verdadeiro significado do luxo. Um dos maiores luxos foi também o das relações humanas; da inter-ajuda e até de amizade, que vieram para ficar. Foi um marco e um privilégio."

Helena Lopes Cardoso, Fundadora e Directora Criativa | HLC

 

“Passados 10 anos da minha participação, ainda recordo aprendizagens, experiências e o quanto me impulsionou para este universo a formação em Gestão de Luxo na Católica. Sinónimo duma imersão quase que transformadora no mundo da excelência, da procura da perfeição, da dedicação ao detalhe e do respeito pelo saber fazer, valores que são para mim um modo de estar. Parabéns por estes 10 anos!”

Francisco Vieira Martins, Designer Bordallo Pinheiro

 


 

Beatriz Samunda

Analista de Marketing
Banco de Poupança e Crédito de Angola
Programa Executivo de Gestão do Luxo

I was given the opportunity to make the Luxury Management Program in order to fulfil a strategic banking program, which identified the need to improve the relationship with the luxury consumer. The main objectives with this course were to acquire knowledge and understanding about luxury products, the history, the actors in this market, the reference brands, preferences and consumer behaviours of this “Lifestyle” segment. The program was very important for me, it allowed me to contact and exchange experiences with people from this specific sector, and to improve my knowledge it. The pedagogical actions were not only based on theory. We were given the opportunity to interact with shopkeepers, jewellery producers, designers and dedicated consultants to the luxury products. As a banking professional (Marketing sector) and since I develop my action for premium clients, this program was an enrichment.

Cristiano Trinta

Brand Ambassador Portugal
Kering Eyewear
Programa Executivo de Gestão do Luxo

The program provides a comprehensive approach to the luxury sector. The modules are very interesting and very well articulated by the coordinators that encourage the sharing of experiences between participants and guest speakers. It is a very enriching experience that I recommend to any professional in the industry or who want to raise the approach to the industry in which they operate.

Filipa Pinto-Coelho

Diretora de Marketing e Comunicação
Amorim Fashion, S.A.
Programa de Marketing de Produtos e Serviços de Luxo

Participating in this program was definitely a good benefit. Treating the Luxury theme requires a great deal of research, deep knowledge of the Market, in its various aspects and segments, as well as an accurate approach regarding the selection of the studied cases which provides the most accurate knowledge of this reality. On the other hand, the luxury products and services consumer is very distinctive, and it was therefore important to be able to systematize some key ideas about his behavior. I highly recommend it to all professionals in this sector.

Francisco Franco Afonso

Managing Partner, CFGF Hotel Management Corporation
CFGF Hotel Management Corporation
Programa Executivo de Gestão do Luxo

In an era of strong competitive evolution, CATÓLICA-LISBON innovates, creating a program tailored to the specific reality of a growing area with enormous potential: Luxury. The first edition had the virtue of presenting a curricular plan that brought knowledge and information to all tastes. We visited houses of reference like Ferrari or Montblanc. We received internationally recognized speakers from this area, successful national entrepreneurs on a global scale and scholars from the different business components. Finally, I cannot fail to mention that the level of participants, the range of shared experiences and business, along with sources of inspiration from all their distinguished professors, has created the environment for the national luxury market to gain new players soon!

Larissa Flores

Vendedora
Optica Gallery - El Corte Inglés Lisboa
Programa Executivo de Gestão do Luxo

CATÓLICA-LISBON was able to create a program that offers a clear vision, lucid and current about luxury's potentiality, directing the participants to the most relevant topics.

Luxury is seen without taboos and dazzle.

The exchange of ideas between the experienced faculty, valuable guests and colleagues from different areas, stimulates excellence and inspires us to belong to the amazing world of luxury.

Luísa Espírito Santo

Gestor da Relação com o Cliente, Galp Energia
Programa Executivo de Gestão do Luxo

This course helped me to reinvent the traditional Marketing Mix concepts and apply them to the luxury sector, which has special attributes: strong sensory, pleasure and fanciful components. This opportunity to acquire knowledge about a reality where there is a constant search for renewal and differentiation, leading to evolution and sophistication, was a challenge. The discussion of real cases, sharing experiences with invited speakers, teachers and students allowed us to define the best approaches to win and retain clients in an expanding market that demands increasingly personalized and differentiated services.

Finally, I would like to highlight the quality and dynamism of faculty and their high-level of professional expertise in the area, as well as the visits made to companies in the luxury sector, which contributed to exceeded my expectations. I strongly advise this course to all those who have a fascination about this theme.

Marta Barros

Marketing Manager
Pernod Ricard
Programa Executivo de Gestão do Luxo

As Brand Manager of the most luxurious brands in my company, I felt the need to update my knowledge in order to answer the needs of whom is currently one of the “engines” in our consumer society: the luxury consumer. The Luxury Management Program has helped me to "focus" on the essence of luxury, without forgetting that in this sector, more than a product, we offer a service, an unique experience.

I also highlight the faculty for their corporate expertise, ensuring the sharing of relevant information, experiences and trends of this sector.

Rui Gomes

Empresário
About Choose, Lda.
Programa de Marketing de Produtos e Serviços de Luxo

Working luxury is a huge challenge for professionals in this area, not only due to the characteristics of the current economy, but also given the new digital tools that, together with an increasingly demanding and informed consumer, compels us to develop more creative strategies to overcome all expectations, in every given moment. This program was undoubtedly an enriching experience, for its contents, for the approach to interesting themes regarding luxury brands from different sectors and most importantly, by sharing experiences with Luxury professionals from different areas of activity.

Sofia Nobre

Diretora de Marketing e Relações Públicas
Altis Hotels
Programa de Marketing de Produtos e Serviços de Luxo

Devoting a course to the luxury market, demonstrates how CATÓLICA-LISBON is innovative while offering excellent education. The luxury market has been growing in Portugal, and the Hospitality sector has also contributed to this growth offering luxury hotels with innovative concepts, in original locations, presenting exclusive and differentiating services.

Participating in this program has allowed me to expand knowledge and skills, but above all to organize ideas about the motivations and expectations of the luxury consumer and the new trends within a very competitive and demanding market.

Vasco Figueira

Sales Manager
Jaguar Land Rover Portugal
Programa Executivo de Gestão do Luxo

I would like to congratulate CATÓLICA-LISBON for this excellent initiative, and for once again bringing innovation, when launching the Luxury Management Program. This course is an opportunity for all professionals to consolidate and deepen, in a structured way, their perception and knowledge of the luxury sector. It was with great enthusiasm that I became aware of this program. The excellence and competence of faculty, the high quality of guest speakers, as well as the enriching experience provided by visits made to companies operating in the luxury market, contributed decisively to my initial expectations being largely overcome.

Contacts

Executive Education - Open Programs

Tânia Sousa

E-mail: executivos@ucp.pt

Related Events

24
Sep
18:00

Católica Lisbon School of Business & Economics

LisboaLisboa1649-023
Portugal
ALTA DIGITAL